předešlá kapitolana rozcestníknásledující kapitola
Datová schránka může (a v některých zákonných případech dokonce musí) být znepřístupněna, tedy v takovém stavu, že do této schránky nelze dodávat datové zprávy, ani zprávy z této schránky odesílat. Nicméně existují reálné situace, kdy je rozumné se i do znepřístupněné schránky přihlásit a mít možnost číst nebo stáhnout datové zprávy v ní již dříve uložené.
Pokud je schránka znepřístupněna, po zadání přihlašovacích údajů se v oknech Přijaté zprávy i Odeslané zprávy objeví následující informace.
Možnosti práce se schránkou jsou nyní omezeny podle těchto pravidel:
Termíny dané zákonem, vyhláškou či Provozním řádem zůstávají v platnosti, po 90 dnech se zprávy doručené přihlášením (rozumí se před znepřístupněním) smažou, po 100 dnech se smažou systémové zprávy bez ohledu na stav. Znepřístupněním schránky se nijak nemění funkčnost případného Datového trezoru ani nastavení a parametry komerčních služeb Posílání a Příjem Poštovních zpráv (byť zprávy přijímat ani odesílat nelze).
Omezený přístup do znepřístupněné schránky je indikován červenou tečkou u položky příkazu Datová schránka.
Z portálu nelze odeslat datovou zprávu – tlačítko pro vytvoření zprávy je zablokované.
V Seznamu přijatých zpráv:
V Seznamu odeslaných zpráv vše jako v normálním režimu.
Stránka otvíraná pod záložkou NASTAVENÍ klepnutím na odkaz UŽIVATELÉ zůstává k dispozici jako dříve, kromě možnosti editace pověřených osob. Je-li pro jejich úpravy nějaký důvod, je třeba požádat správce ISDS.