Zneplatnění přístupových údajů a vydání nových
Co dělat při ztrátě či zapomenutí přístupových údajů?
Situace má dvě možná řešení:
A/ přihlášení do Datové schránky pomocí Identity občana
Pokud jste-li držitelem některého z prostředků pro elektronickou identifikaci, jako je eObčanka, bankovní identita, Mobilní klíč atd.
Přihlášení je stejné jako do internetového bankovnictví (pokud je Vaše banka již připojena do Identita občana).
Podrobnější informace najdete zde:
B/ navštívit kterékoliv kontaktní místo Czech POINT
a požádejte o zneplatnění původních přístupových údajů a vystavení nových.
Zde je vystavení nových přístupových údajů bezplatné.
Žádáte-li o zneplatnění a zadáte svou emailovou adresu, je žádost obvykle vyřízena hned na místě.
Nové přístupové údaje obdržíte v podobě tzv. virtuální obálky, přednostně jsou doručeny do vlastní datové schránky fyzické osoby (pokud je zřízena)